Error loading page.
Try refreshing the page. If that doesn't work, there may be a network issue, and you can use our self test page to see what's preventing the page from loading.
Learn more about possible network issues or contact support for more help.

Dominicana

ebook
1 of 1 copy available
1 of 1 copy available
Ana ha quindici anni, e non ha mai desiderato l'America. Vive a Santo Domingo, in campagna, con la sua famiglia, povera, rumorosa e dall'incerto futuro. La proposta di matrimonio di Juan Ruiz, che le promette una nuova vita a New York, è un'opportunità che non può perdere. È questa l'idea di sua madre, che vede in questa unione una via d'uscita non solo per Ana, ma per tutti i Canción. Non importa che il promesso sposo abbia il doppio dei suoi anni, non importa che non si sia mai parlato d'amore, fra loro due. Ana Ruiz, con un passaporto che le attribuisce diciannove anni, atterra a New York. Qui l'accolgono il gelo della città e quello di un appartamento al sesto piano di uno squallido condominio, una prigione domestica dove per Ana è impossibile sentirsi a casa. Lontana dai suoi affetti, schiacciata da un paesaggio urbano inospitale e soffocante, sperimenta nella più pesante solitudine la violenza di Juan. Logorata dalla nostalgia e dall'umiliazione, pensa soltanto alla fuga. Ma con César, suo cognato, diverso da Juan come lo sono il giorno e la notte, Ana scopre un'altra America. La sabbia di Coney Island, la Audubon Ballroom. La nuova vita dei suoi gustosi pastelitos, che diventano una fonte di reddito. L'inglese, per capire e farsi capire. La passione, finalmente. Ma questi momenti di felicità, così provvisori e indimenticabili, saranno il preludio alla più difficile delle scelte. Una storia coinvolgente in cui finzione e autobiografia si mescolano, mostrando con crudezza e ironia le ambiguità del Sogno Americano.
  • Creators

  • Publisher

  • Release date

  • Formats

  • Languages

  • Reviews

    • Publisher's Weekly

      Starred review from July 8, 2019
      The demands and expectations of family are an overpowering force in this enthralling story about Dominican immigrants in the mid-1960s from Cruz (Let It Rain Coffee). Fifteen-year-old Ana Cancion, living in the Dominican countryside, becomes Ana Ruiz when she bends to her mother’s pressure and marries the brutish 32-year-old Juan, who has recently emigrated to America and is scratching out a living in New York. Juan and his brothers intend to build a restaurant on the Cancion family land back in the Dominican Republic, and part of the plan is for the brothers to first raise money by working in New York. When Juan brings Ana to the city, she’s overwhelmed, learning hard lessons about the locals and her husband—who’s abusive until Ana becomes pregnant—and she grows closer to Juan’s younger brother, Cesar. Ana comes of age while the Vietnam War protests surge around her in New York, and when the brewing conflict in the Dominican Republic erupts, Ana becomes determined to earn her own money and bring her mother and siblings to the relative safety of the States. The intimate workings of Ana’s mind are sometimes childlike and sometimes tortured, and her growth and gradually blooming wisdom is described with a raw, expressive voice. Cruz’s winning novel will linger in the reader’s mind long after the close of the story.

Formats

  • OverDrive Read
  • EPUB ebook

subjects

Languages

  • Italian

Loading